Santander Consumer Bank bruger cookies til at indsamle statistik og forbedre brugeroplevelsen samt til at understøtte markedsføringen af vores services. Når du bruger hjemmesiden, accepterer du vores brug af cookies.
Læs mere om cookies her, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.

Opsparing

Retningslinjer:

For at bruge ekspandert indhold må linket starte med "#". F.eks: #ekspander.
Bredden på indhold (bilder, video, osv..) må ikke overskride:

  • 440px på kolonner som dækker halve siden.
  • 940px på kolonner som dækker hele siden.

Netbank

Se din kontooversigt, saldo med mere.

Her er finder du svar på en række af de mest almindelige spørgsmål.

Alle kunder skal svare på nogle spørgsmål vedrørende FATCA og CRS.


Luk

Generelt om opsparing

Én af grundene til, at vi kan have så høje opsparingsrenter er, at alt foregår elektronisk. Du modtager derfor ikke et fysisk kontoudtog, men kan se dine posteringer under din kontooversigt, når du logger på Netbank for opsparing.

Du ser din indlånsaftale ved at logge på din netbank og vælge den enkelte konto, som du ønsker at se aftalen for. For at holde omkostningerne nede og opsparingsrenterne oppe, har vi ikke mulighed for at sende den fysisk.​

Nej, desværre ikke på nuværende tidspunkt.

Såfremt du ønsker at opsige din Højrente konto, skal du logge ind på din Santander netbank og udbetale din disponible saldo, så saldoen bliver 0 kr. Når pengene er udbetalt og til rådighed på din NemKonto, skal du sende en mail til os, hvor du skriver, at du ønsker at opsige din konto (husk at angive kontonummer). Herefter lukker vi kontoen og udbetaler renterne indenfor 2-3 bankdage.

Vær opmærksom på, at hvis du ønsker at opsige din Højrente 24 konto før tid vil der blive modregnet en dekort. Læs mere om dekort på Højrente 24 her.

Rente

​​​​​​​​​​​​

Santander sender altid information om renteændringer med mindst 1 måneds varsel. Dette vil ske via​ email. Hvis ændringen er til din fordel, kan det ske uden varsel.

Din optjente rente bogføres på din konto ved årskiftet, eller hvis du lukker din konto. Du kan løbende se din optjente rente ved at logge ind på din kontooversigt, ved at logge på Netbank for opsparing.

Den aktuelle rente på kontoen fremgår først, når saldoen på kontoen er over 100.000 kr.



Luk

Luk

Oprettelse

​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Nej, kontoen bliver registreret til den person, der logger på med sit NemID ved oprettelsen.

Første indbetaling bruges til at fuldføre identificeringen af dig som kunde, og er et juridisk krav for at kunne oprette dig online. Kommer din første indbetaling ikke fra en konto i dit navn, skal du identificere dig på anden vis eksempelvis vha. pas eller kørekort. I så fald kontakter vi dig. Din indbetaling vil stadig blive indsat på din konto, men du vil ikke kunne tilgå pengene, før ident​ificeringen er gjort på anden vis.

Nej, vores højrentekonti har ingen gebyrer.

Ja, det kan du godt, men det kræver at du sender et brev til

Santander Consumer Bank
Att: Opspar​ing
Stamholmen 147 6.
2650 Hvidovre

Vi skal bruge dit navn, adresse, cpr-nummer, telefonnummer og ønsket mail samt kopi af billede-id og sygesikringsbevis. Du vil derefter blive kontaktet pr. mail, når du kan oprettes.​

Nej, vi kan desværre kun tilbyde konti til kunder med fast bopæl i Danmark.

Nej, vi tilbyder desværre ikke konti til personer under 18 år.

Nej, det er kun privatpersoner, der kan oprette konti.​

Disse spørgsmål er et lovkrav, som alle danske banker skal følge. De skal stilles til nye og eksisterende kunder for at modvirke såkaldt hvidvaskning af penge.

Sikkerhed

NemID er et fælles login til både den offentlige og private sektor udviklet af staten og den danske banksektor, og din garanti for sikkerhed, når du logger på Santander Consumer Banks systemer. Læs mere på www.nemid.nu.

En NemKonto er en helt almindelig bankkonto, som bl.a. det offentlige bruger til at udbetale penge til. Vi bruger også din NemKonto til at udbetale dine hævede penge til. Derved er du også sikret, at pengene ikke kommer til en forkert konto. Du har selv valgt, hvilken konto der er din NemKonto. Læs mere på www.nemkonto.dk.

Indskydergaranti er en EU bestemmelse, der sikrer forbrugerne €100.000 svarende til 745.000 DKK af deres indestående i en bank i tilfælde af, at banken ikke skulle kunne leve op til sine forpligtelser. Da Santander Consumer Bank Danmark er en filial af Santander Consumer Bank​ Norge indgår vi i den norske Indskydergaranti, hvilket giver dig præcis samme vilkår som den danske. Læs mere på www.bankenessikringsfond.no.

Nej, Indskydergarantien dækker €100.000 svarende til 745.000 DKK pr. indskyder pr. pengeinstitut, dvs. af dit samlede indskud uanset hvor mange konti, det er fordelt på.


Luk

Luk

Betalinger

​​​​​​​​​

Du indbetaler ved at lave en kontooverførsel til Santander Consumer Banks bankkonto, hvor du skriver dit 7-cifrede Højrente-kontonummer i besked til modtager. Vær opmærksom på, at der vil stå SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB som modtager for din overførsel. Du kan se registrerings- og kontonummer på Santander Consumer Banks bankkonto i højre side af din kontooversigt, når du er logget ind på Netbank for opsparing.

Det afhænger af, hvilken konto du har. ​Højrente Fri har intet minimumsbeløb.

Du kan max indsætte 25 mio. kr.

Du skal forvente, at der går 1-2 bankdage, før du kan se beløbet på din konto.

Du hæver pengene ved at vælge menupunktet "Udbetal" i netbanken. Pengene vil altid blive udbetalt til din NemKonto. Du har ikke mulighed for selv at vælge en udbetalingskonto. Beløb skal tastes uden punktum, med komma (f.eks 102500,00). Husk du skal bekræfte overførslen før udbetalingen sker. ​​

Kan vi ikke matche indbetalingen til et korrekt kontonummer, bliver pengene automatisk tilbageført til den konto, de kommer fra, så du bør kunne se dine penge tilbage på din konto inden for 3-4 dage.

Du skal forvente, at der går 2-3 bankdage, før du kan se beløbet på din NemKonto.

Du overfører penge ved at vælge menupunktet "Overfør" i netbanken.

Nej, du kan kun sætte danske kroner (DKK) ind på din højrentekonto.

Nej, indskud på din højrentekonto skal overføres fra en anden dansk bankkonto.

Nej, det understøtter vi ikke.


Andet

​​​​​​​​​​​​​

Nej, vores opsparingskonto nr.: 5295 0010035791 må ikke bruges til tilmelding af PBS eller til Nemkonto.

Nej, desværre ikke på nuværende tidspunkt. Vi udbetaler til NemKonto, som er en almindelig konto, hvilket vil bringe "udskillelsen" af § 513 midlerne i fare, da de derved vil blandes med din øvrige formue ved at ryge ind på din NemKonto. Herefter vil dine § 513 midler sandsynligvis ikke længere være fredet imod retsforfølgning efter § 513.

Netbanken understøtter desværre ikke alle​ tablets eller smartphones. Enkelte større tablets vil dog kunne fungere, hvis skærmstørrelsen er tilstrækkeligt stor, dette gælder f.eks. iPad Pro.​


Kundeservice

Fandt du ikke hvad du søgte, er du velkommen til at kontakte os.

70 21 90 11
Hverdage 9:00 - 16:00
​​Send os en mail

Vi besvarer henvendelser på mail inden for 3 hverdage.


Luk

Luk


Luk


Luk

Luk

Luk


Luk

Luk

Luk

Luk


Luk