Santander Consumer Bank bruger cookies til at indsamle statistik og forbedre brugeroplevelsen samt til at understøtte markedsføringen af vores services. Når du bruger hjemmesiden, accepterer du vores brug af cookies.
Læs mere om cookies her, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.

Om Privatlån

Retningslinjer:

For at bruge ekspandert indhold må linket starte med "#". F.eks: #ekspander.
Bredden på indhold (bilder, video, osv..) må ikke overskride:

  • 440px på kolonner som dækker halve siden.
  • 940px på kolonner som dækker hele siden.

Vidste du

På Min Side kan se dit lån, saldo, rente m.m.

​​Hvis du har spørgsmål til ansøgningsprocessen, kan du se dem her.​​


Luk

Generelt om lån

​​​​​​​​​​​​​

Årsagen til, at du har fået en rykker er, at vi enten ikke har modtaget din indbetaling, eller at den ikke er modtaget rettidigt. Du kan kontakte os på telefon 70 22 99 15 for at betale. Vi kan tilbyde, at trække det udestående beløb direkte fra dit VISA/Dankort. Husk at have kortet parat, hvis vi skal trække på dette.​

Renten på dit lån fremgår af din låneaftale. Såfremt du har en variabel rente, skal du være opmærksom på, at den kan have ændret sig. Du kan altid se din pålydende rente, hvis du logger på Min Side​.

Hvis du skal flytte, skal du blot melde din flytning til CPR-registret, så får vi din nye adresse derfra.

Hvis du har hemmelig eller beskyttet adresse skal vi bede dig om at sende en kopi af dit Sundhedskort med den nye adresse. Send det det til os fra Min Side, og vedhæft en kopi af kortet til din meddelelse. Alternativt kan du sende det pr. post til Sa​ntander Consumer Bank, Stamholmen 147, 6., 2650 Hvidovre.

​Du skal ikke betale for at ændre din adresse hos os, medmindre du har hemmelig eller beskyttet adresse, og ikke oplyser os om at du er flyttet.​​

Hvis I ønsker at opdele jeres lån, skal I hver især ansøge om den del af det oprindelige lån, I skal overtage. Herefter skal I begge godkendes, før vi kan dele lånet imellem jer. Når I er godkendt, skal I kontakte os på 70 21 31 31​.​​

Udbetaling og låneforhøjelser

 

Efter vi har behandlet din ansøgning, går der 2-3 hverdage før du har beløbet på din NemKonto. Vi udbetaler altid til hovedansøgers NemKonto.​

Nej. Lånet udbetales altid til hoveddebitors NemKonto. Vi udbetaler ikke pr. check eller til øvrige bankkonti..


 

Nej det er desværre ikke muligt, at sammenlægge flere lån du har hos Santander Consumer Bank. Hvis du har behov for at låne flere penge, kan du optage et nyt lån ved at ansøge igen


Luk

Luk

Betaling og indfrielse

Vi tilmelder dit nyoprettede Privatlån til Betalingsservice på den konto, du/I han angivet i ansøgningen. Såfremt Betalingsserviceaftalen skal tilmeldes igen eller trækkes fra en anden konto i lånets løbetid, skal det ske via din bank. Hvis du benytter netbank, er der mulighed for at tilmelde regninger direkte der. Kontakt dit pengeinstitut for flere oplysninger om denne mulighed. Du tilmelder dig Betalingsservice via din netbank med BS nr. og debitorgruppenr., som fremgår i nederste højre hjørne af dit indbetalingskort. Vær opmærksom på, at din aftale først opkræves via Betalingsservice, når beløbet fremgår af Betalingsserviceoversigten.

Hvis du ikke kan betale den månedlige ydelse, skal du kontakte os med det samme på telefon 70 21 90 11. Jo hurtigere du kontakter os, jo bedre mulighed giver det os for at finde den løsning, der passer din økonomi bedst. Hvis du vil have en betalingsaftale, skal du dog have haft minimum 12 indbetalinger.

Ja, du kan til enhver tid lave et ekstraordinært afdrag på dit lån. Det koster ikke noget at indbetale ekstraordinært. Vi kan tilbyde at trække pengene direkte fra dit VISA/Dankort. I så fald ring til Kundeservice på 70 21 90 11. Husk at have kortet parat, hvis vi skal trække på dette.

Du kan til enhver tid indfri aftalen uden varsel. Ved opsigelse af aftalen forfalder restgælden på kontoen omgående til betaling. Opsigelse kan ske ved at ringe til vores kundekundeservice på tlf. 70219011, ved at skrive til Santander Consumer Bank, stamholmen 147, 6., 2650 Hvidovre, eller via mail til kundeservice@santanderconsumer.dk. Når du opsiger aftalen, skal du tilbagebetale hele restgælden pr. indfrielsesdagen inklusive renter og gebyrer. Ved førtidig opsigelse og indfrielse er Santander Consumer Bank berettiget til at opkræve renter indtil indfrielsesdatoen. Du kan til enhver tid få en indfrielsesopgørelse ved at kontakte Santander Consumer Banks kundeservice.

Det koster ikke noget at indfri dit Privatlån, men for at vi kan oplyse det præcise indfrielsesbeløb, skal du logge ind via hjemmesiden under Min Side, og vælge den dato du ønsker at indfri kontoen ​for den indeværende måned. Hvis du har tilknyttet en SAFE forsikring, skal du kontakte os, da der kan være et gebyr forbundet med at indfri dit lån og derved opsige forsikringen. Hvis du har en SAFE Afdragssikring knyttet til din konto kan det være et gebyr op til 995 kr. i overensstemmelse med forsikringsbetingelserne. Årsagen er, at SAFE er tegnet for hele lånets løbetid, og vi skal derfor betale en efterregulering af præmien til forsikringsselskabet for den risiko, som de har haft i perioden, hvis forsikringen opsiges før tid. ​ Det er dog muligt, at opsige denne skriftligt indenfor 30 dage fra modtagelse af policen.

​​

Kontakt

Kundeservice

Fandt du ikke hvad du søgte, er du velkommen til at kontakte os.

70 21 31 31
Hverdage 10:00 - 16:00

Luk

Luk


Luk

Luk


Luk


Luk

Luk

Luk


Luk

Luk

Luk

Luk


Luk